Friday, September 19, 2008

Parit Raja-Singapura











































Akhirnya tercapai jugak impian aku nak ke luar negara..hehe..singapore je pon..but still other nation rite??hehe..
Kitorang g sane bukan saje-saje nak melawat,tapi ade program....cewah..(sebanarnye buat program sebab nak berjalan..hehe) .Atas nama kelab pemadam,kami telah pun membuat lawatan sambil belajar ke salah satu NGO di Singapore ni..ofcourse la NGO tu ade kaitan dengan dadah sebab kitorang g pon atas nama Kelab Pemadam kan..NGO yang dimaksudkan tu ialah Singapore Anti Narcotic Association atau SANA..SANA terletak di kawasan yang dikenali sebagai Sengkang.Office die besar la..nice dan sangat teratur..much more better than Pemadam Malaysia..(sedih je tgk bangunan Pemadam yang mcm nak roboh tu...)
Kat SANA ,kitrg di briefing kan pasal SANA..who are they ,ape aktiviti diorg, dan mcm2 lagi la...org2 kat SANA semua nya ramah2..kat sane jugak aku kene present pasal PEMADAM kat diorg..rase mcm jadi duta malaysia pulak..hehe..nervous die jgn ckp la..yela..first time kan..tapi,aku rase bangge sbb aku de pengalaman yang xde kat org lain..dalam usia semuda ni,aku dah penah present sesuatu di negara orang..tapi..aku akui banyak lagi yang perlu diperbaiaki..my english was very bad....adoila...mcmane ni..kene la ckp omputih ngn dak kecik tu slalu..hehe..Pastu,kitorg g jalan2 kat singapore tu..byk gak tempat..pulau sentosa,merlion park,arab steet..bset la..one thing that i discover in Singapore is,Singapore ni bersih!!bayangkan kitorang nak isap rokok pun kene duduk kat tepi tong sampah!!haha.orang2 kat sana pun dah macam robot dah aku tgk..hehe...best part,aku tgk Song of the Sea dekat pulau sentosa..dengan sape lagi kalau bukan ngn dak kecik tu..best gile..serius x rugi tgk even kene bayar $8 just for 15 minutes..kat malaysia macam xde je mende 2..bile la nak ade mende cm2 kat Malaysia ni ek??haha..xpe la..Malaysia pun bset jugak..Proud to be Malaysians!! ...emm byk lagi nak tulis sebenarnye..tapi..nanti2 la..k.see u!!


No comments: