Wednesday, March 11, 2009

Jalan-jalan cari Makan

bersama frank menikmati asam pedas Man Cathay




Asam Pedas Man Cathay memang sangat sedap.Orang kata kalau duduk Batu Pahat kalau tak pernah makan Asam Pedas Man Cathay maknanya tak cukup explore lagi Batu Pahat ni.Kebiasaannya ada tiga jenis ikan iaitu ikan merah,ikan pari, dan juga ikan kembung tapi aku suka makan ikan merah dia..sedap..!!Jadi,kalau korang dah sampai Batu Pahat,cari lah Asam Pedas Man Cathay yang terletak berhadapan dengan BP Walk.Pasti puas hati!Sedap!!






Kita beralih pula ke satu destinasi yang agak popular dikalangan penggemar-penggemar kopi iaitu Kluang Rail Coffee. Juga dikenali sebagai Kluang Coffee Station.Ya,sudah tentu sajian istimewanya ialah kopi Kluang dan juga roti bun yang sangat sedap. Kopi Kluang ini sangatlah popular dan sedap sehinggakan mengikut cerita dari orang-orang tempatan,ada orang-orang yang sanggup menaiki keretapi dari Kuala Lumpur dan berhenti di Stesen keretapi Kluang ini hanya untuk menikmati aroma kopi Kluang dan kelazatan roti bun nya.Dalam pemerhatian aku juga,kelihatannya ramai orang di kedai itu sehingga aku terpaksa berdiri untuk beberapa ketika menunggu turn untuk duduk di meja yang disediakan. Suasana klasik yang dikekalkan di kedai itu juga sangat menarik perhatian para pengunjung.So, siapa-siapa yang belum pernah ke sana, aku sarankan kamu pergi dan mencuba kopi dan roti bun yang terdapat disana.Pasti kamu pula yang menaiki keretapi dari jauh untuk ke sana.haha!



Suasana dalam Kedai Kopi Kluang ataupun Kluang Station Coffee




Possing mesti maut sikit





sihat walafiat



3 comments:

Mohd Ariff Bin Azman said...

kalo kat stesyen tu penuh...ada lagi stu cawangan...tapi kene jalan depan ckit lagi ...aku da g da dua2 tempat tu...bleh tahan r kopi n roti die..

Unknown said...

oo..yeke..??ok2..nanti aku explore lagi..thanx

otai_monster said...

nnti lau aku turun sana...bwk la aku ker kedai kopi ni yerk...